Invento maktabida Diplom Dasturi 11–12-sinflarda (16–18 yosh) amalga oshiriladi va IBning barcha standartlariga mos keladi. O‘quvchilar fanlarni chuqurlashtirilgan darajada o‘rganadilar, tanqidiy fikrlash, tadqiqot, akademik yozuv va o‘z-o‘zini tashkil etish ko‘nikmalarini rivojlantiradilar. Dastur mustaqillik, mas’uliyat va samarali o‘qish malakasini shakllantiradi — universitetda ham, hayotda ham muvaffaqiyat uchun zarur fazilatlar.
Yuqori maktabda ta’lim yanada akademik va tadqiqotga yo‘naltirilgan muhitda kechadi. O‘quvchilar tanlangan profillar doirasida fanlarni o‘rganadilar va universitetga kirish hamda kelajak kasbi uchun zarur ko‘nikmalarni egallaydilar: o‘z pozitsiyasini asoslash, vaqtni samarali rejalash, axborot bilan ishlash va auditoriya oldida ishonchli chiqish.
Inventoda har bir o‘quvchini individual kuzatamiz, maqsad va qiziqishlariga mos o‘quv yuklamasini moslashtiramiz, kasbiy maslahat beramiz, universitet tanlashda va qabul jarayonida hamrohlik qilamiz, bir vaqtda Xalqaro Bakalavriat imtihonlariga tayyorlaymiz.
DP yakunida o‘quvchilar nafaqat davlat namunadagi Milliy Attestatni, balki xalqaro IB Diploma diplomini ham oladilar — bu dunyodagi eng nufuzli attestatlardan biridir. U AQSh, Kanada, Buyuk Britaniya, Yevropa va Osiyodagi universitetlarga yo‘l ochadi hamda akademik kreditlar olish yoki kirish imtihonlarisiz qabul imkonini beradi.
IBning dunyo bo‘yicha tan olinishi haqida batafsil: www.ibo.org/university-admission
Dastur turli fan guruhlaridan tanlangan olti o‘quv fanini o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar uchta fanni yuqori darajada (Higher Level) va uchtasini standart darajada (Standard Level) o‘rganadilar. Shuningdek, ular IB yadrosining uch majburiy elementida ishtirok etadilar:
Diplom dasturi fan guruhlari haqida ko‘proq ma’lumot: www.ibo.org.
DP dasturi o‘quvchilari:
Invento maktabida biz faqat ta’lim sifati emas, balki har bir o‘quvchining kelajagiga ham alohida e’tibor beramiz. Allaqachon MYPning yuqori sinflaridan boshlab kasbiy yo‘naltirishning tizimli jarayoni yo‘lga qo‘yilgan, unda ota-onalar va o‘quvchilar faol ishtirok etadilar.
Maqsadimiz — oilaga akademik marshrutni oldindan rejalash, DP uchun optimal fanlarni tanlash va universitetga kirish uchun mustahkam poydevor yaratishda yordam berish.
Buning uchun tajribali kasb maslahatchisini taklif etamiz; u individual va oilaviy konsultatsiyalar o‘tkazadi. Jarayonda:
Bunday yondashuv tashvishni kamaytiradi, tanlovdagi ishonchni mustahkamlaydi va oilalarga farzandining salohiyati va ambitsiyasiga mos marshrutni oldindan qurishga yordam beradi.
DP doirasida biz nafaqat akademik fanlarni, balki o‘qishga yondashuvlar (Approaches to Learning, ATL) tizimini ham o‘rgatamiz — bu o‘quvchiga samarali o‘qish, o‘zini tashkil etish, boshqalar bilan hamkorlik qilish va bilimni real hayotda qo‘llashga yordam beradigan universal ko‘nikmalar majmuasi.
O‘quvchilar murakkab matnlarni tahlil qiladi, manbalarni taqqoslaydi, asosli xulosalar chiqaradi va muqobil nuqtai nazarlarni baholaydi.
Namuna: psixologiya darslarida turli xulq-atvor nazariyalari zamonaviy tadqiqot natijalari bilan solishtiriladi.
O‘quvchilar dalillangan yozma ishlar (esse, hisobotlar), ommaviy nutq va akademik hamda ijtimoiy mavzularda munozaralarni amaliyotda bajaradilar.
Namuna: TOKda san’at, fan, etika va boshqalar kabi bilim manbalarida axborot ishonchliligini muhokama qilish bo‘yicha debatlar o‘tkaziladi.
O‘quvchilar akademik tadqiqotlar olib boradi, bibliografiyalar tuzadi, manbalarni to‘g‘ri keltiradi va axborotning ishonchliligini baholaydi.
Namuna: iqtisodiyot bo‘yicha kengaytirilgan esse yozishda mahalliy bozor ma’lumotlari tahlil qilinadi va ilmiy maqolalar dalillash uchun qo‘llanadi.
Dastur vaqtni boshqarish, ustuvorliklarni belgilash, jadvalga rioya qilish va o‘z rivojlanishini muntazam baholashni o‘rgatadi.
Namuna: o‘quvchilar CAS va Extended Essay bo‘yicha ish rejalari yuritib, kurator bilan muntazam refleksiya va fikr-mulohaza almashadilar.
O‘quvchilar yetakchilik, jamoada ishlash va atrofdagilar bilan hamkorlik munosabatlarini rivojlantiradilar.
Namuna: CAS loyihasida o‘quvchilar jamoasi kichik sinflar orasida ekologik ongni oshirish kampaniyasini tashkil etadi.
O‘qishga yondashuvlar (ATL) DPning barcha fanlariga integratsiya qilingan bo‘lib, mazmunli tadqiqotlar o‘tkazish, pozitsiyani dalillash va akademik halollikni amalda namoyish etishga yordam beradi.