Diplom Dasturi (Diploma Programme)

IB Diplom Dasturi (IB Diploma Programme) — oliy sinf o‘quvchilari uchun ikki yillik kurs bo‘lib, dunyoning yetakchi universitetlariga kirish va ularda muvaffaqiyatli o‘qishga tayyorlaydi.

Invento maktabida Diplom Dasturi 11–12-sinflarda (16–18 yosh) amalga oshiriladi va IBning barcha standartlariga mos keladi. O‘quvchilar fanlarni chuqurlashtirilgan darajada o‘rganadilar, tanqidiy fikrlash, tadqiqot, akademik yozuv va o‘z-o‘zini tashkil etish ko‘nikmalarini rivojlantiradilar. Dastur mustaqillik, mas’uliyat va samarali o‘qish malakasini shakllantiradi — universitetda ham, hayotda ham muvaffaqiyat uchun zarur fazilatlar.

Diplom dasturining o‘quv rejasi

Yuqori maktabda ta’lim yanada akademik va tadqiqotga yo‘naltirilgan muhitda kechadi. O‘quvchilar tanlangan profillar doirasida fanlarni o‘rganadilar va universitetga kirish hamda kelajak kasbi uchun zarur ko‘nikmalarni egallaydilar: o‘z pozitsiyasini asoslash, vaqtni samarali rejalash, axborot bilan ishlash va auditoriya oldida ishonchli chiqish.

Inventoda har bir o‘quvchini individual kuzatamiz, maqsad va qiziqishlariga mos o‘quv yuklamasini moslashtiramiz, kasbiy maslahat beramiz, universitet tanlashda va qabul jarayonida hamrohlik qilamiz, bir vaqtda Xalqaro Bakalavriat imtihonlariga tayyorlaymiz.

DP yakunida o‘quvchilar nafaqat davlat namunadagi Milliy Attestatni, balki xalqaro IB Diploma diplomini ham oladilar — bu dunyodagi eng nufuzli attestatlardan biridir. U AQSh, Kanada, Buyuk Britaniya, Yevropa va Osiyodagi universitetlarga yo‘l ochadi hamda akademik kreditlar olish yoki kirish imtihonlarisiz qabul imkonini beradi. 

IBning dunyo bo‘yicha tan olinishi haqida batafsil: www.ibo.org/university-admission

Dastur turli fan guruhlaridan tanlangan olti o‘quv fanini o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar uchta fan­ni yuqori darajada (Higher Level) va uchtasini standart darajada (Standard Level) o‘rganadilar. Shuningdek, ular IB yadro­sining uch majburiy elementida ishtirok etadilar:

  1. Bilish nazariyasi (Theory of Knowledge, TOK). Kursda o‘quvchilar bilimni qanday qo‘lga keltiramiz, haqiqatni izlashda nimaga tayanish mumkin va turli bilim sohalari qanday o‘zaro ta’sirlashishini muhokama qiladilar.
    Mavzu namunasi: «Hissiyotlarga bilim manbai sifatida ishonish mumkinmi?»
  2. Kengaytirilgan tadqiqot (Extended Essay, EE). Mustaqil akademik ish (4000 so‘zgacha).
    Mavzular namunalari:
    • Ijtimoiy tarmoqlarning o‘smirlar diqqatiga ta’siri
    • Tibbiyotda sun’iy intellektdan foydalanish etikasi
  3. Ijodkorlik, Faollik, Xizmat (CAS). O‘quv dasturidan tashqaridagi shaxsiy rivojlanishga qaratilgan loyihalar.
    Namuna: Invento o‘quvchisi makulatura yig‘ish tashabbusini yo‘lga qo‘yib, kichik sinflar uchun qayta ishlash bo‘yicha mashg‘ulotlar o‘tkazdi.

Diplom dasturi fan guruhlari haqida ko‘proq ma’lumot: www.ibo.org.

Nega DPni Inventoda o‘qish kerak?

DP dasturi o‘quvchilari:

  1. Akademik bilimlarni chuqurlashtiradi va ilmiy axborot bilan ishlashni o‘rganadi
  2. Tadqiqot ishlari yozish va ommaviy nutq bo‘yicha tajriba orttiradi
  3. Tanqidiy tafakkur va dalillash ko‘nikmalarini rivojlantiradi
  4. Akademik halollik va o‘zini boshqarish tamoyillarini egallaydi
  5. Kuchli portfolio tuzadi va xalqaro universitetlarga muvaffaqiyatli kiradi

Kasbiy yo‘naltirish va qabul jarayoni

Invento maktabida biz faqat ta’lim sifati emas, balki har bir o‘quvchining kelajagiga ham alohida e’tibor beramiz. Allaqachon MYPning yuqori sinflaridan boshlab kasbiy yo‘naltirishning tizimli jarayoni yo‘lga qo‘yilgan, unda ota-onalar va o‘quvchilar faol ishtirok etadilar.

Maqsadimiz — oilaga akademik marshrutni oldindan rejalash, DP uchun optimal fanlarni tanlash va universitetga kirish uchun mustahkam poydevor yaratishda yordam berish.

Buning uchun tajribali kasb maslahatchisini taklif etamiz; u individual va oilaviy konsultatsiyalar o‘tkazadi. Jarayonda:

  • o‘quvchilar o‘z qiziqishlari, kuchli tomonlari va kasbiy maqsadlarini tadqiq etadilar
  • ota-onalar mumkin bo‘lgan akademik va professional yo‘nalishlarni aniq tushunib oladilar
  • DP fanlarini tanlash bo‘yicha asosli, qo‘shma qaror qabul qilinadi
  • universitetga kirishga tayyorgarlikning strategik rejasi ishlab chiqiladi
  • erta tayyorgarlik boshlanadi: til imtihonlari, portfel, hujjatlar bilan ishlash

Bunday yondashuv tashvishni kamaytiradi, tanlovdagi ishonchni mustahkamlaydi va oilalarga farzandining salohiyati va ambitsiyasiga mos marshrutni oldindan qurishga yordam beradi.

DP doirasida biz nafaqat akademik fanlarni, balki o‘qishga yondashuvlar (Approaches to Learning, ATL) tizimini ham o‘rgatamiz — bu o‘quvchiga samarali o‘qish, o‘zini tashkil etish, boshqalar bilan hamkorlik qilish va bilimni real hayotda qo‘llashga yordam beradigan universal ko‘nikmalar majmuasi.

1

Tafakkur ko‘nikmalari (Thinking Skills)

O‘quvchilar murakkab matnlarni tahlil qiladi, manbalarni taqqoslaydi, asosli xulosalar chiqaradi va muqobil nuqtai nazarlarni baholaydi.
Namuna: psixologiya darslarida turli xulq-atvor nazariyalari zamonaviy tadqiqot natijalari bilan solishtiriladi.

2

Kommunikatsiya ko‘nikmalari (Communication Skills)

O‘quvchilar dalillangan yozma ishlar (esse, hisobotlar), ommaviy nutq va akademik hamda ijtimoiy mavzularda munozaralarni amaliyotda bajaradilar.
Namuna: TOKda san’at, fan, etika va boshqalar kabi bilim manbalarida axborot ishonchliligini muhokama qilish bo‘yicha debatlar o‘tkaziladi.

3

Tadqiqot ko‘nikmalari (Research Skills)

O‘quvchilar akademik tadqiqotlar olib boradi, bibliografiyalar tuzadi, manbalarni to‘g‘ri keltiradi va axborotning ishonchliligini baholaydi.
Namuna: iqtisodiyot bo‘yicha kengaytirilgan esse yozishda mahalliy bozor ma’lumotlari tahlil qilinadi va ilmiy maqolalar dalillash uchun qo‘llanadi.

4

O‘zini boshqarish ko‘nikmalari (Self-management Skills)

Dastur vaqtni boshqarish, ustuvorliklarni belgilash, jadvalga rioya qilish va o‘z rivojlanishini muntazam baholashni o‘rgatadi.
Namuna: o‘quvchilar CAS va Extended Essay bo‘yicha ish rejalari yuritib, kurator bilan muntazam refleksiya va fikr-mulohaza almashadilar.

5

Ijtimoiy ko‘nikmalar (Social Skills)

O‘quvchilar yetakchilik, jamoada ishlash va atrofdagilar bilan hamkorlik munosabatlarini rivojlantiradilar.
Namuna: CAS loyihasida o‘quvchilar jamoasi kichik sinflar orasida ekologik ongni oshirish kampaniyasini tashkil etadi.

6

ATL amalda

O‘qishga yondashuvlar (ATL) DPning barcha fanlariga integratsiya qilingan bo‘lib, mazmunli tadqiqotlar o‘tkazish, pozitsiyani dalillash va akademik halollikni amalda namoyish etishga yordam beradi.




Invento The Uzbek International Schoolda ta'lim olishni istaysizmi?

Ariza topshirish